Organizacja i tryb pracy
WYCIĄG ZE STATUTU POWIATU ZAWIERCIAŃSKIEGO
Rozdział III
Organizacja wewnętrzna oraz regulamin pracy Zarządu Powiatu Zawierciańskiego.
§ 64
1. Zarząd składa się z 5 osób.
2. W skład Zarządu wchodzą:
1) Starosta, pełniący jednocześnie funkcję Przewodniczącego Zarządu;
2) Wicestarosta,
3) pozostali członkowie Zarządu w liczbie 3 osób.
3. Członkiem Zarządu Powiatu może zostać osoba spoza składu Rady Powiatu.
4. Ze Starostą, Wicestarostą i 1 Członkiem Zarządu nawiązuje się stosunek pracy na podstawie wyboru.
5. Nawiązanie stosunku pracy z osobami, wymienionymi w ust.4 następuje z dniem wyboru.
6. Dopuszcza się nawiązanie stosunku pracy z osobami, wymienionymi w ust. 4 z dniem innym niż dzień wyboru. W takim przypadku datę nawiązania stosunku pracy, przypadającą w ciągu 7 dni od dnia wyboru, określa stosowna uchwała Rady Powiatu.
§ 65
Do zakresu działania Zarządu należą wszystkie sprawy niezastrzeżone ustawą i Statutem Powiatu na rzecz innych organów powiatu, w tym udzielanie informacji radnym powiatu o założeniach budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystaniu środków budżetowych.
§ 66
1. Zarząd jest zobowiązany do ścisłej współpracy z Radą Powiatu i stałymi Komisjami Rady Powiatu.
2. Współpraca, o której mowa w ust. 1, polegać ma w szczególności na przygotowywaniu materiałów i informacji dla potrzeb Rady Powiatu i stałych Komisji oraz na uczestniczeniu w miarę możliwości w sesjach i posiedzeniach tych organów oraz udzielaniu wyczerpujących odpowiedzi na poruszone przez radnych problemy, związane z funkcjonowaniem powiatu.
3. Starosta, Wicestarosta i etatowy Członkek Zarządu Powiatu osobiście uczestniczą lub są reprezentowani przez wskazanych przez siebie pracowników Starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu w posiedzeniach stałych Komisji, ze szczególnym wskazaniem tych, których zakres działania odpowiada przydzielonym im obowiązkom.
§ 67
1. Starosta organizuje pracę Zarządu oraz zwołuje i przewodniczy posiedzeniom.
2. W razie nieobecności Starosty, obowiązki wskazane w ust. 1, przejmuje wyznaczony przez Starostę Członek Zarządu.
3. Zarząd może odbywać posiedzenia w obecności, co najmniej 3 członków.
4. Członkowie Zarządu Powiatu są obowiązani brać czynny udział w jego pracach.
§ 68
1. Zarząd obraduje i podejmuje rozstrzygnięcia na posiedzeniach zwoływanych w miarę potrzeby, jednak nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu.
2. Zarząd opracowuje harmonogramy pracy na I i II półrocze danego roku, uwzględniające terminy posiedzeń w poszczególnych miesiącach. Harmonogram przekazuje się do wiadomości Naczelnikom Wydziałów i Kierownikom Biur Starostwa oraz kierownikom jednostek organizacyjnych powiatu, a także podaje do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej.
3. W razie potrzeby Starosta może zwołać posiedzenie Zarządu w terminie, nieuwzględnionym w harmonogramie, o którym mowa w ust.2.
4. Starosta jest zobowiązany zwołać posiedzenie Zarządu na pisemny wniosek, co najmniej dwóch członków Zarządu w terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku. Do wniosku należy dołączyć proponowany porządek posiedzenia oraz projekty uchwał, stanowisk lub innych rozstrzygnięć.
5. Wniosek, wskazany w ust. 4, wymaga uzasadnienia.
§ 69
Porządek posiedzeń Zarządu Powiatu ustala Starosta. Zmiana porządku obrad jest możliwa na wniosek Starosty lub innych członków Zarządu. Decyzję w tej sprawie podejmuje Zarząd.
§ 70
1. Zarząd Powiatu podejmuje decyzje i rozstrzyga sprawy należące do jego kompetencji w formie uchwał lub rozstrzygnięć, odnotowanych w protokole z posiedzenia, a także w formie postanowień i decyzji, jeżeli takiej formy wymagają przepisy szczególne.
2. Wynik głosowania Zarządu w każdej sprawie jest odnotowany w protokole z posiedzenia.
3. Uchwały Zarządu Powiatu podpisuje Starosta. Razie jego nieobecności uchwały podpisuje Członek Zarządu Powiatu prowadzący posiedzenie.
4. Decyzje i postanowienia wydane przez Zarząd podpisuje osoba przewodnicząca posiedzeniu, na którym zostały wydane. W dokumentach tych wskazuje się z imienia i nazwiska członków Zarządu obecnych na posiedzeniu.
§ 71
1. Z przebiegu posiedzenia Zarządu sporządza się protokół w formie dokumentu papierowego, który jest przyjmowany na następnym posiedzeniu. Protokół podpisuje Starosta lub członek Zarządu prowadzący posiedzenie.
2. Do protokołu dołącza się listę obecności członków Zarządu, a także podjęte uchwały oraz inne dokumenty wydane i rozpatrywane przez Zarząd.
3. Protokół z ostatniego posiedzenia jest dostępny do wglądu 2 dni przed kolejnym posiedzeniem Zarządu.
4. Członkowie Zarządu oraz inne osoby uczestniczące w posiedzeniu mogą zgłaszać Staroście wnioski o sprostowanie lub uzupełnienie protokołu, jednak nie później niż do rozpoczęcia posiedzenia, na którym nastąpi jego przyjęcie.
5. W razie zgłoszenia wniosków, o których mowa w ust. 4, o ich uwzględnieniu decyduje Zarząd Powiatu.
6. Protokoły z posiedzeń Zarządu przyjmowane są wyłącznie na posiedzeniach, terminy których są wskazane w harmonogramie pracy Zarządu.
7. Protokoły z posiedzeń po przyjęciu przez Zarząd Powiatu zamieszcza się niezwłocznie w Biuletynie Informacji Publicznej.
8. Protokoły z posiedzeń Zarządu odbytych w trakcie kadencji winny być numerowane, począwszy od numeru jeden i przechowywane w Wydziale Organizacyjno-Prawnym Starostwa Powiatowego, który zapewnia obsługę administracyjno-biurową posiedzeń Zarządu.
§ 72
Zarząd Powiatu określi w drodze uchwały szczegółowy tryb składania materiałów i przedstawienia ich na posiedzeniach Zarządu.
email: abielawski@zawiercie.powiat.pl , w dniu: 01‑01‑1970 01:00:00
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|