STAROSTA TERESA MUCHA - POPIEL
KOMPETENCJE
- Starosta organizuje prace Zarządu Powiatu Zawierciańskiego i Starostwa Powiatowego w Zawierciu, kieruje bieżącymi sprawami powiatu oraz reprezentuje powiat na zewnątrz.
- W razie nieobecności Starosty, obowiązki wskazane w ust. 1, przejmuje wyznaczony przez Starostę Członek Zarządu.
- Opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza i odwołuje pogotowie i alarm przeciwpowodziowy.
- W przypadku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej Starosta działa na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
- W sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z zagrożeniem interesu publicznego, zagrażających bezpośrednio zdrowiu i życiu oraz w sprawach mogących spowodować znaczne straty materialne, Starosta podejmuje niezbędne czynności należące do właściwości Zarządu Powiatu. Nie dotyczy to wydawania przepisów porządkowych, o których mowa w art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym.
- Czynności, o których mowa w pkt 4, wymagają zatwierdzenia na najbliższym
posiedzeniu Zarządu Powiatu. - Starosta jest kierownikiem Starostwa Powiatowego, zwierzchnikiem służbowym pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz zwierzchnikiem powiatowych służb, inspekcji i straży.
Starosta sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością i funkcjonowaniem:
- jednostek organizacyjnych powiatu:
- Centrum Usług Wspólnych w Zawierciu;
- Powiatowy Urząd Pracy w Zawierciu;
- Szpital Powiatowy w Zawierciu;
- Dom Pomocy Społecznej w Zawierciu;
- Centrum Administracyjne Placówek Opiekuńczo Wychowawczych w Zawierciu;
- Placówka Opiekuńczo - Wychowawcza "Na Jurze" w Górze Włodowskiej;
- Placówka Opiekuńczo - Wychowawcza "Pełna Chata" w Górze Włodowskiej;
- Placówka Opiekuńczo – Wychowawcza „Tęcza” w Zawierciu;
- Placówka Opiekuńczo – Wychowawcza „Familia” w Zawierciu;
- Placówka Opiekuńczo – Wychowawcza „Pegaz” w Chruszczobrodzie;
- Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zawierciu;
- powiatowych służb, inspekcji i straży:
- Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Zawierciu;
- Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Zawierciu;
- Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Zawierciu.
Starosta sprawując zwierzchnictwo w stosunku do powiatowych służb, inspekcji i straży:
- powołuje i odwołuje kierowników tych jednostek, w uzgodnieniu z wojewodą, a także wykonuje wobec nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej,
- zatwierdza programy ich działania,
- uzgadnia wspólne działanie tych jednostek na obszarze powiatu,
- w sytuacjach szczególnych kieruje wspólnymi działaniami tych jednostek;
- zleca w uzasadnionych przypadkach, przeprowadzenie kontroli.
W celu realizacji zadań w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa mieszkańców Starosta powołuje Komisję Bezpieczeństwa i Porządku, pełniąc jednocześnie funkcję jej Przewodniczącego. Zadania i skład osobowy Komisji określa ustawa o samorządzie powiatowym.
Do zakresu działania i kompetencji Starosty, jako Kierownika Starostwa należy:
- nadzorowanie organizacji pracy i realizacji zadań Starostwa;
- reprezentowanie Starostwa na zewnątrz;
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec pracowników Starostwa z zakresu prawa pracy i wyznaczenie innych osób do podejmowania tych czynności;
- czuwanie nad przestrzeganiem prawa przy wykonywaniu czynności urzędowych przez pracowników Starostwa;
- zwoływanie narad z udziałem kierowników jednostek organizacyjnych powiatu;
- upoważnianie Wicestarosty i innych pracowników Starostwa, powiatowych służb, inspekcji i straży oraz kierowników jednostek organizacyjnych powiatu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Starosty przez przepisy prawa, uchwały Rady i Zarządu oraz postanowienia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Zawierciu;
- bezpośredni nadzór nad działalnością:
- Audytora Wewnętrznego,
- Samodzielnego stanowiska ds. kontroli,
- Zespołu Radców Prawnych,
- Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych,
- Samodzielnego Referatu ds. Pracowniczych,
- Służby BHP,
- Rzecznika Konsumentów,
- Inspektora Ochrony Danych,
- Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych,
- Wydziału Gospodarki Nieruchomościami,
- Geologa Powiatowego,
- Geodety Powiatowego,
- Wydziału Edukacji,
- Samodzielny Referat Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego,
- Wydziału Promocji Powiatu i Współpracy z NGO.
Ponadto:
- Starosta może upoważnić niektórych pracowników, którym powierzono zadania o szczególnym charakterze do używania tytułu służbowego odpowiadającego powierzonym obowiązkom służbowym.
- W przypadkach uzasadnionych szczególnymi potrzebami organizacji pracy Starosta może ustanowić swojego pełnomocnika do prowadzenia spraw w zakresie określonym w pełnomocnictwie, przy czym pełnomocnictwo może być udzielone na czas określony lub nieokreślony.
Starosta w zakresie swoich kompetencji Starosta wydaje:
- decyzje:
- w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
- w innych sprawach wynikających z odrębnych przepisów;
- zarządzenia:
- w sprawach związanych z wykonywaniem funkcji Kierownika Starostwa;
- w sprawach przewidzianych w odrębnych przepisach.
Starosta organizuje pracę Starostwa przy Pomocy Wicestarosty, etatowych Członków Zarządu oraz Sekretarza i Skarbnika Powiatu.
Starosta pełni funkcje:
- Przewodniczącego Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
- Prezesa Zarządu Oddziału Powiatowego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP w Zawierciu.
- Szefa Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego.
- Szefa Obrony Cywilnej Powiatu Zawierciańskiego.
W razie nieobecności Starosty lub niemożności wykonywania przez niego funkcji, zadania i kompetencje w zakresie kierowania Starostwem wykonuje Wicestarosta, etatowy Członek Zarządu lub Sekretarz Powiatu.
WICESTAROSTA – MARIA MILEJSKA
KOMPETENCJE
Do zakresu zadań i kompetencji Wicestarosty należy bezpośredni nadzór nad działalnością:
- Wydziału Geodezji,
- Wydziału Komunikacji;
- Wydziału Dróg Powiatowych.
- Samodzielnego Stanowisko ds. Miejsc Pamięci,
- Wydział Inwestycyjny
Jednostek organizacyjnych powiatu:
- Centrum Usług Wspólnych w Zawierciu;
Ponadto do zadań Wicestarosty należy:
- Do zadań Wicestarosty należą sprawy powierzone mu przez Przewodniczącego Zarządu w zakresie ustalonym przez Zarząd Powiatu.
- Uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu Powiatu,
- Realizacja zadań wynikających z uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu wg ustalonego przez Zarząd przydziału obowiązków,
- Bieżący nadzór nad wykonaniem budżetu Powiatu,
- Składanie oświadczeń woli w imieniu Powiatu, wg zasad określonych przez Zarząd Powiatu,
- Przekazywanie Radzie Powiatu spraw wnoszonych przez Zarząd,
- Udział w posiedzeniach Rady Powiatu,
- Współpraca z Komisjami Rady i Klubami Radnych.
- Wicestarosta podpisuje pisma należące do jego właściwości w sprawach niezastrzeżonych do Starosty.
ETATOWY CZŁONEK ZARZĄDU - MAŁGORZATA MACHURA
KOMPETENCJE
Do zakresu zadań i kompetencji Członka Zarządu należy bezpośredni nadzór nad działalnością:
- Wydziału Architektury,
- Wydziału Informatyki,
- Samodzielnego Referatu Obsługi Technicznej,
- Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.
Ponadto do zadań Członka Zarządu należy:
- Uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu Powiatu,
- Realizacja zadań wynikających z uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu wg ustalonego przez Zarząd przydziału obowiązków,
- Bieżący nadzór nad wykonaniem budżetu Powiatu,
- Składanie oświadczeń woli w imieniu Powiatu, wg zasad określonych przez Zarząd Powiatu,
- Przekazywanie Radzie Powiatu spraw wnoszonych przez Zarząd,
- Udział w posiedzeniach Rady Powiatu,
- Współpraca z Komisjami Rady i Klubami Radnych.
Do Członka Zarządu należy podpisywanie pism należących do jego właściwości w sprawach niezastrzeżonych do Starosty.
NIEETATOWY CZŁONEK ZARZĄDU - GRZEGORZ PIŁKA
Do zadań Nieetatowego Członka Zarządu Powiatu należy:
- Uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu Powiatu,
- Realizacja zadań wynikających z uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu wg ustalonego przez Zarząd przydziału obowiązków,
- Bieżący nadzór nad wykonaniem budżetu Powiatu.
NIEETATOWY CZŁONEK ZARZĄDU - KAROL HADRYCH
Do zadań Nieetatowego Członka Zarządu Powiatu należy:
- Uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu Powiatu,
- Realizacja zadań wynikających z uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu wg ustalonego przez Zarząd przydziału obowiązków,
- Bieżący nadzór nad wykonaniem budżetu Powiatu.